Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

PBN - ta niebywała oferta Was usatysfakcjonuje.

Żeby odbiorca spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale też zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – proste zdobywanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową lub agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są z reguły wykorzystywane jako element szerszej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaakcentować, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie widoczne są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres i adres e-mail bądź telefon. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Drugi efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność oryginalnego wpisu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach w sieci postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, warte uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie ze zdrowiem, prawem, aktualnymi informacjami oraz finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO