Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

Potrzebujesz sprawdzić, kto oferuje SEO audyt? Na co czekasz? Koniecznie sprawdź https://bit.ly/3299BMM

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę firmy, spółki czy przedsiębiorstwa pod kątem różnych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również analizę perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak metadane, kod strony, hierarchię nagłówków, szybkość wczytywania się witryny i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Poza samym wskazaniem uchybień oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone również sugestie co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, dostępności, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby odnalazła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Darmowy audyt SEO nie wykaże wszystkich błędów na stronie

W sieci jest masa stron oraz narzędzi, za pomocą których można natychmiast i bez opłat przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Co niemiara. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już zauważą pewne nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Dużo błędów (przykładowo w kodzie) spostrzec można jedynie podczas analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od kilku dni do ok 30 dni. Termin na przekazanie dokumentu powinien zostać określony w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie poważne błędy kryjące się w witrynie. Jeśli strona była postawiona na gotowym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być cała masa. Gdy strona powoli się ładuje i ma w zasadzie zerową widoczność na ważne dla klienta frazy, to także są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.

SEO audyt – co pokaże, gdy będzie wykonany sumiennie

Sumiennie zrealizowany audyt SEO może wykryć liczne wady witryny, najczęściej:

  • brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • jakość kodu witryny,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer

.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]