Co to są filtry Google?
Filtry Google są karą nakładaną na serwisy internetowe, które nie spełniają ustalonych przez Google wytycznych dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa typy filtrów – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów zajrzą na naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.