Prowadzenie własnej witryny online wymaga jej skutecznego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i miała niezachwianą pozycję. Niekiedy jednak nasze starania powodują naruszenie zasad rzetelnego pozycjonowania i na witrynę mogą być nałożone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, co zrobić w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – co oznaczają?
Ban od Google to najgorszy rodzaj kary, jaki może spotkać stronę internetową. Jest to całkowite usunięcie jej z rezultatów wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia prowadzenie interesu. Zwróćmy uwagę na to, że 90% użytkowników stosuje tylko Google, więc po zbanowaniu strony liczba naszych klientów drastycznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach wyszukiwania, co również niekorzystnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – stosowane osobiście przez ekipę Google oraz algorytmiczne, które generowane są automatycznie przez specjalne oprogramowanie.
W jaki sposób poradzić sobie z banem i filtrem Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za stosowanie ogromnej ilości linków promujących naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google należy wcześniej prześwietlić jego powód. Najlepiej przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która kompleksowo rozprawi się z filtrem. Proces może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.